Ajankohtaista

ebrand: Monipuolista mediaa

Kirjoittaja: Jukka Weissenfelt

Useat mainostoimistot tarjoavat ulkoasusuunnittelua ja grafiikkaa ulkoistamalla teknisen puolen, mutta meidän toimintatapamme on erilainen. Meillä löytyy talon sisältä osaamista grafiikan, markkinoinnin, liiketoiminnan, sisällöntuottamisen ja tekniikan saralta. Meidän on vaikea kategorisoida itseämme mainostoimistoksi tai digimediatoimistoksi, sillä olemme myös paljon muuta.Toisaalta etumääreet mainostoimisto tai digimediatoimisto kertovat jotain siitä suunnasta mitä edustamme, mutta haluaisimme ihmisten tietävän jossakin vaiheessa, mitä termi ja yritys ebrand Suomi todella tarkoittavat ja edustavat. Tuote- ja palveluvalikoimamme käsittävät paljon erilaisia keinoja näkyä, erottautua ja nousta esille perinteisissä medioissa, verkossa ja sosiaalisissa medioissa.

Englanninkielinen termi eBrand (suomeksi: elektroninen/sähköinen/verkko brändi) kuvastaa mielestämme edelleen parhaiten sitä mitä me teemme. Tämä ote on ensimmäisistä liiketoimintaamme liittyvistä määrittelydokumenteistamme:

”ebrand kuvastaa mielestämme sitä, miten yrityksen ulkopuolinen henkilö näkee ja kokee kyseisen yrityksen [sähköisissä] medioissa. Palvelumme keskittyvät Internet-brändin (ibrand) rakentamiseen, vahvistamiseen ja hallitsemiseen. Internet-brändin rakentaminen lähtee yrityksen kotisivuista, logosta ja sosiaalisen median integroimisesta osaksi yrityksen jokapäiväistä liiketoimintaa.”

Ulkomailla eBrand on käsitteenä jo varsin tuttu. Yleensä termiä käytettäessä käsitellään yksittäisen ihmisen sähköistä brändiä tai näkyvyyttä, jälkeä verkossa. ”eBrand – a digital representation of you on the internet” [1]. Miksei termiä voi laventaa koskemaan myös yrityksiä? Millainen on yrityksen näkyvyys verkossa, millainen on yrityksen verkkoon jättämä jälki ja millaisena yritys näyttäytyy  ja käyttäytyy verkossa?

[1] http://personalbrandingblog.wordpress.com/2008/02/18/coining-and- defining-the-term-ebrand-personal-branding-online/

www.ebrand.fi

Alla myös painettu esitteemme:

ebrand Suomi esite, verkkonäkyvyys

ebrand Suomi esite: verkkonäkyvyydestä

Julkaistu: 17.3.2011