Facebookissa on Facebook-mainostyökalun mukaan 2,4 miljoonaa suomalaista. Käytännössä kaikki nämä suomalaiset on saavutettavissa Facebook-mainonnan avulla. Facebook-mainonnassa ei käytetä hakusanoja, vaan mainokset näkyvät käyttäjälle profiilin tietojen perusteella. Käytännössä jokaisella henkilöllä on juuri hänelle kohdistetut mainokset Facebookissa. Tämä räätälöinti tekee Facebook-mainonnasta erittäin tehokasta, uskomattoman tarkasti kohdennettavaa ja joustavaa.

Tärkeimmät Facebook-mainonnan hyödyt:

a) Kohdennettavuus. Voit kohdistaa Facebook-mainontaa mm. maantieteellisen sijainnin, ihmisen iän, sukupuolen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan. Voit esimerkiksi tehdä mainoksen 18-25 vuotiaille miehille, jotka asuvat 50 km säteellä Vantaalta. Tai vaihtoehtoisesti 16-70 vuotiaille ihmisille, jotka asuvat isoimpien kaupunkien välittömässä läheisyydessä. Kohdista mainoksesi juuri sillä potentiaaliselle asiakasryhmällesi – tai kerro brändistäsi myös laajemmalle kohderyhmälle.

b) Kustannustehokkuus ja joustavuus. Facebook-mainonta on hyvin kustannustehokasta verrattaessa perinteiseen printti- tai tv-mainontaan. Facebook-mainonnassa määritellään päiväbudjetti, joka voi olla eri käytännössä jokaisena päivänä. Olipa budjettisi 1 € – 300 € päivässä, saat tehokkaita tuloksia Facebook-mainonnan avulla. Mainos on tekemisen jälkeen käytännössä välittömästi aktiivisesti käytössä.

c) Saavutettavuus. Facebook on epäilemättä suurin sosiaalisen median palvelu niin Suomessa kuin maailmalla. Saavutat suuren joukon ihmisiä, jotka ovat valmiiksi yhteydessä internetiin. Näin voit ohjata kävijäliikennettä tehokkaasti niin Facebook-sivullesi kuin vaikkapa verkkosivuillesi – tämä ei toimi perinteisessä mainonnassa lähellekään samalla tavalla.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *