Ajankohtaista

Some ja nuoret 2013 -tutkimus sai hyvän vastaanoton

Kirjoittaja: Jukka Weissenfelt

ebrand Suomi Oy toteutti Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluiden tilaamana kyselytutkimuksen suomalaisten nuorten ja nuorten aikuisten sosiaalisen median käytöstä. Tutkimuksen vastaajina olivat 13-29 –vuotiaat Suomessa asuvat ihmiset, ja tutkimusaineisto kerättiin verkkoon toteutetun verkkokyselylomakkeen avulla vuoden 2013 maalis-toukokuun aikana. Tutkimukseen osallistui yhteensä 3214 vastaajaa eri puolilta Suomea.

Kyselyn avulla pyrittiin saamaan vastauksia seuraaviin pääkysymyksiin:
– Missä sosiaalisen median ympäristöissä 13-29 –vuotiaat nuoret liikkuvat ja toimivat?
– Miten nuoret käyttävät sosiaalisen median palveluja?
– Millaisia trendejä sosiaalisen median palveluissa ja yhteisöissä on odotettavissa tulevaisuudessa?

 

Some ja nuoret 2013 -täydelliset tutkimustulokset

Sosiaalinen media ja nuoret 2013 -kuvalliset tutkimustulokset ebrand Suomi

Infograafi Pinterestissä

Ylen juttu tutkimuksesta

Twitterissä on käyty keskustelua tunnuksella #somejanuoret

Julkaistu: 27.6.2013