Ajankohtaista

Facebookin aikajana nyt myös brändisivuille

Kirjoittaja: Jukka Weissenfelt

Facebook julkaisi keskiviikkona uuden aikajanan (Timeline) brändisivuille. Siirtymävaihe uusiin sivuihin kestää maaliskuun, koska 30.3.2012 kaikki Facebook-sivut saavat uuden muodon.

Uusi aikajana brändeille on hyvin samanlainen yksityishenkilöiden ​​profiilien kanssa. Brändisivuille uutena ominaisuutena tulee yläreunan kansikuva. Sivu on jaettu nyt kahteen sarakkeeseen aikajanalla. Uudella aikajanalla ei enää ole välilehtiä vasemmassa sivupaneelissa, vaan sovellukset löytyvät kansikuvan alapuolelta.

Facebook on määrittänyt myös kansikuvalle omat ohjeensa. Kansikuva EI saa sisältää:

  • Hinta- tai ostotietoja, kuten esim. ”Kaikki tuotteemme -50%!”
  • Yhteystietoja, kuten esim. www-osoitteita, sähköpostiosoitteita tai muita tietoja, jotka kuuluisivat ”Tietoja”-välilehdelle
  • Ohjausta Facebookin omiin toiminnallisuuksiin, kuten esim. nuolia ”Tykkää”- tai ”Jaa”-painikkeisiin
  • Käskyjä käyttäjälle, kuten esim. ”Kerro ystävillesi!”

[message type=”success”]Facebookin brändisivujen uusia ominaisuuksia: Kansikuva ja viestin lähetys. [/message]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Käy katsomassa, miltä uusi aikajana näyttää osoitteessa facebook.com/ebrand.fi

Lue lisää:

http://www.dreamgrow.com/here-youll-find-great-facebook-timeline-for-brand-pages-examples/

http://mashable.com/2012/02/29/facebook-brand-timelines-changes-marketing/ 

Julkaistu: 2.3.2012