Ajankohtaista

Mainosta Facebookin kansikuvan avulla

Kirjoittaja: Jukka Weissenfelt

Facebook on päättänyt muuttaa yritysten fb-sivujen säännöksiä kansikuvan osalta. Markkinoijien kannalta tärkein uudistus ohjeistuksessa on se, että 1.4.2013 alkaen Facebook sallii kansikuvassa hinta- ja ostotietojen lisäämisen kansikuvaan. Tämä tarkoittaa siis sitä, että esimerkiksi alennusmyyntien tai muiden erikoistarjousten aikaan yritykset voivat vaihtaa oman kansikuvansa, jossa heidän on mahdollista promota omia tuotteitaan.

Kun yritys vaihtaa omaa kansikuvaansa, tästä ilmestyy ilmoitus myös sivusta tykkäävien uutisvirtaan, josta he näkevät suoraan yrityksen uuden kansikuvan. Ainoana rajoituksena kansikuvien avulla mainostamisessa on ohje, jonka mukaan kansikuva ei saa sisältää yli 20% tekstiä.

1.4.2013 alkaen muuttuvassa kansikuvan ohjeistuksessa on myös muutama tärkeä kohta, mitä ei saa tehdä:
-Kansikuvat eivät saa olla harhaanjohtavia eivätkä saa rikkoa tekijänoikeuksia
-Kansikuvat eivät saa olla kuvia, joissa on yli 20% tekstiä
-Yritykset eivät saa kannustaa ihmisiä lataamaan kansikuvaansa heidän henkilökohtaisille aikajanoille

Tarkemmin sivujen säännöistä täällä: facebook.com/page_guidelines

Julkaistu: 28.3.2013